Miért kell a téli abroncs?
Válassza a biztonságot: használjon téli abroncsokat, amikor beköszönt a hideg évszak.
Az utak télen mindig kevésbé biztonságosak, mint nyáron: a gumik sokkal kevésbé tapadnak havas, jeges vagy akár nedves utakon.
A nyári abroncsok jellegéből adódóan a teljesítményük is csökken 7 °C alatt. Ezért érdemes téli abroncsokkal felszerelni autóját.
A téli gumikat kifejezetten télies viszonyokra tervezték:
- minden típusú felületen: havas, enyhén vagy nagyon jeges, enyhén vagy nagyon nedves utakon, mély vízben vagy akár hideg és száraz utakon...
- minden téli időjárási viszonyban: enyhe vagy heves esőben, nedves vagy száraz és hideg időben...
- és rendkívül alacsony hőmérsékleten.
A téli abroncsok csökkentik a vízen való felúszás (aquaplaning) kockázatát, mivel az alakjukat úgy tervezték, hogy kiszorítsák a vizet az abroncs alól. A nyári abroncsoknál nagyobb profilmélységüknek köszönhetően sokkal jobban tapadnak, és kiváló az úttartásuk.
A téli abroncsok futófelületén több lamella van, mint a nyáriakén, hogy jobban tapadjanak a havon. Végül pedig a téli abroncsok szilikátot tartalmazó különleges gumikeverékből készülnek, amely alkalmazkodik az alacsony hőmérséklethez és biztosítja a jobb fékezést.
Abroncsnyomás télen
Ne feledje télen jobban felfújni az abroncsokat!
Amikor a külső hőmérséklet alacsony, a nyomás csökken.
A téli alacsony hőmérsékletet kompenzálandó a szokásos üzemi nyomást, illetve a téli abroncsok egyéb használatára megadott nyomást hidegen 0,2 barral meg kell növelni.
Téli abroncs mind a négy kerékre
A jármű jobb irányíthatósága és a jobb biztonság érdekében ajánlott a járművet egész évben felszerelni téli abroncsokkal.
Négy téli gumit szereltessen fel!
Ha csak két téli abroncsot használ, jobb lesz az úttartás, különösen gyorsításkor. De ez nem elég a jó teljesítmény és az optimális biztonság fenntartásához, sőt veszélyes is lehet:
Ha egy elsőkerék-meghajtású autóra csak elölre szereltet téli gumit, a hátulja kiegyensúlyozatlan lesz, és könnyebben kifarol.
Ha egy hátsókerék-meghajtású autóra csak hátulra szereltet téli gumit, az eleje kiegyensúlyozatlan lesz, és fennáll a kockázata, hogy nem veszi be a kanyart.
Kettő és négy téli abronccsal nyújtott teljesítmény összehasonlítása
ÚTTARTÁS |
TAPADÁS KANYARBAN |
FÉKEZÉSI STABILITÁS |
FÉKEZÉS HATÉKONYSÁGA |
|
---|---|---|---|---|
Két téli abronccsal a hajtott tengelyen |
++ |
- |
- |
+- |
Négy téli abronccsal |
++ |
++ |
++ |
++ |
Mikor használjon hóláncot
A KLEBER elmagyarázza, hogy mikor és hogyan kell hóláncot használni.
A hólánc bizonyos síterepeken kötelező, és mély hóban nagyon hasznos lehet.
Vásárláskor ügyeljen arra, hogy illeszkedjen a jármű karosszériájához és abroncsméretéhez.
Lehetőleg olyan hóláncot válasszon, amelyen az érintkezési területen a legtöbb láncszem van (egy gyémánt- vagy létramintázatú hólánc legalább tizenkétszer keresztezzen egy átlagos abroncsot).
Érdemes melegben, nappal gyakorolni a felhelyezésüket és levételüket. Ez mindig egyszerűbb, mintha először hóban, hidegben és/vagy sötétben kell megtenni!
Az autóban könnyen elérhető helyen tárolja, kesztyűvel és zseblámpával együtt, biztos ami biztos...
Hólánccal soha ne haladja meg az 50 km/h sebességet.